Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

Vasterbottensost

Hela ost-teamet följer med till Sthlm Food & Wine

Västerbottensost har producerats i Burträsk enligt Ulrika Eleonora Lindströms recept sedan 1872. Varje år produceras 140 000 ostar som lagras minst i 14 månader. En unik produkt som kommer kunna njutas av alla besökare på Sthlm Food & Wine i år. Maria Forsner, Brand Manager, på Västerbottensost berättar om förberedelserna inför årets medverkan.

Varför väljer ni att vara med på Sthlm Food & Wine? 
- För oss är det självklart att närvara på nordens största mat- och dryckesevent. Sthlm Food & Wine ger oss möjlighet att få träffa våra engagerade konsumenter och fler likasinnade, matintresserade människor.

Hur förbereder ni er inför Sthlm Food & Wine?
- Vi är noggranna och ser till att hela ost-teamet är med i både planering och vi tar med feedback och lärdomar från tidigare mässor. Vi är väldigt stolta över vår mytomspunna historia och hantverk så för oss är det viktigt att besökarna får uppleva Västerbottensost med alla sina sinnen. 

Varför ska man besöka er på mässan?
- Alla är varmt välkomna till vår monter för att smaka, dela med sig av sina bästa tips eller fråga ostmästaren Thomas Rudin, vad det egentligen är som ger Västerbottensost sin unika smak. Självklart har vi också ost till specialpris så att man kan njuta av smaken hemma också!

Hur förbereder sig personalen inför er medverkan på Sthlm Food & Wine?
- Vårt team från Burträsk kommer ner, med ostmästare Thomas Rudin i spetsen och teamet har all kunskap och erfarenhet de behöver för att förmedla allt om vår produkt. Och jag vet att de alla ser fram emot att träffa besökare som vill höra mer.

Vad hoppas du att få med er hem ifrån er medverkan på Sthlm Food & Wine?
- Kunskap, glädje och upplevelser; och spännande möten med både konsumenter och utställare.