Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre Läs mer om cookies här »

Nytt grepp på marknadsföring av vin

Spin The Bottle är en reklambyrå för vinbranschen som har utvecklat kreativa marknadsundersökningar och lustfyllda koncept för marknadsföring av vin. Många av de engagerande undersökningarna äger rum på mässor och events runt om i landet. Spin The Bottle kommer vara på plats på Sthlm Food & Wine 2018 för att ge besökarna wow-upplevelser – och vinimportörerna viktiga insikter. Missa inte tillfället att ha med dina viner i Spin the Bottle’s provningar!

Hur kan man på ett innovativt och kostnadseffektivt sätt nå ut till allmänheten, vars vinintresse ökar i stadig takt, utan att behöva fylla deras inkorgar med email om ännu ett nytt vin? Det var en fråga som grundarna av Spin The Bottle – Niclas Tuomela, Johan Sjökvist och Mats Jämterud – ställde sig för några år sedan. Alla tre hade bred marknadsföringsbakgrund, så svaret blev uppstarten av en ny reklambyrå för vinbranschen och utvecklingen av en serie marknadsföringskoncept. Ett av koncepten kallas Vinsmart.

  – Vinsmart är en interaktiv och inspirerande typ av vinprovning, ledd av en erfaren sommelier som även delar med sig av smarta tips för att förhöja vinupplevelsen. Vi vill helt enkelt att folk ska bli lite kunnigare när det kommer till vin. Samtidigt hjälper vi våra kunder till viktiga insikter om deras produkter när vi låter så många konsumenter få uppleva deras viner i en relevant och intressant kontext, säger Niclas Tuomela.

 

Vad kommer ni att kunna erbjuda för upplevelser på Sthlm Food & Wine i november?

   – På ett lustfyllt och enkelt vis lär vi med konceptet Vinsmart ut hur man matchar vin med mat på bästa möjliga sätt. Vi erbjuder relevant kunskap som gör besökaren till en bättre vinkonsument; kunskap som är enkel att ta till sig och som man har omedelbar nytta av. Det kommer vara lättsamt, lärorikt och underhållande. Syftet är att man efter att ha deltagit i en Vinsmart-provning själv ska kunna förhöja sin upplevelse, oavsett vin och situation,

 

Ni har även ett koncept som ni kallar ”Vin & Yang”. Berätta!

   – Idén bakom Vin & Yang är att presentera två olika produkter som är varandras motsatser, men där inget av vinerna är bättre eller sämre än det andra – bara annorlunda. Konceptet ska hjälpa vinintresserade att uppleva och förstå skillnaderna mellan olika produkter, vinstilar och produktionssätt på ett inspirerande och engagerande sätt, avslutar Niclas Tuomela.

 

Läs mer om Spin The Bottle »

Vill du ha med dina viner i Spin The Bottles provningar på Sthlm Food & Wine? Kontakta Malin Fredriksson: malin.fredriksson@stockholmsmassan.se  070-789 44 75.